A Játszva olvass! játékokat használhatják pedagógusok, gyógypedagógusok, fejlesztő pedagógusok, de akár szülők is, ezáltal megszerettetve a gyermekekkel az olvasást. A Játszva olvass! táblák alkalmazhatóak egyéni és kiscsoportos foglalkozásokon Továbbá jól beépíthető a logopédiai terápiákba, valamint szakember irányítása mellett az otthoni gyakorlás során segítséget nyújt a szülőknek.
Fontos, hogy ha a gyermek olvasásban téveszti a „l,j” betűket, akkor kezdjük először a fejlesztést külön-külön a hangok fejlesztésével. Érdemes minimum egy tanórán, de szükség esetén akár több foglalkozáson keresztül is a hangokkal egyesével foglalkozni és kiegészíteni az adott játékot több hasonló feladattal. Az ezt követő órákon az egyre hosszabb szavakat tartalmazó táblákkal játszunk. Az órák elején célszerű visszatérni a betűismeret fejlesztéséhez vagy a rövidebb szavak olvasásához. Amikor a gyermeknek már biztos betűismerete van a „l” betű esetén, akkor lehet áttérni más betűre, de a homogén gátlás elkerülése érdekében lényeges, hogy olyan betűt fejlesszünk, amelyek sem vizuálisan, sem auditívan nem hasonlítanak a korábban tanult hanghoz, betűhöz. Kis szünetet követően kezdjük el a „j” betű fejlesztését. Amikor a gyermek már ezt a betűt is jól ismeri, akkor ismételten egy különböző betű fejlesztését iktassuk be, majd később a két betű (l-j) differenciálásával folytassuk a fejlesztést.
Az útmutató végén az „r,l,j” hanghoz tartozó vers is megtalálható. Ez segíti, hogy a hang automatizálódjon a gyermek beszédében.
A játékokhoz dobókocka és bábuk szükségesek. (ezeket a csomag nem tartalmazza)