Leírás
Memóriajáték - Mancs Őrjárat - Fejlesztőjáték (Ravensburger)
A memóriajáték két- vagy többszemélyes, kártyákkal játszható játék, mellyel főként az emlékezőképességet fejleszthetjük. Az összekevert kártyákat képpel lefelé fordítsuk le az asztalon, az alső játékos felfordít két kártyát, ha a képek megegyeznek, akkor a képpárt megtarthatja a játékos és két új lapot fordíthat fel. Ha a képek különbözőek, azokat visszafordítjuk, és a következő játékos jön. A játéknak akkor van vége, ha az összes képpár gazdára talált. Az nyer, akinél a legtöbb képpár található.
Az emlékezőképességen kívül a játék fejleszti az azonosság-különbség észlelését, a szabálykövetést, a feladattudatot, szem-kéz koordinációt, alkalmas a szókincs és a világról való ismeretek bővítésére, a nagyobb gyerekek gyakorolhatják a számolást és a téri relációkat abban az esetben, ha a képkártyákat több sorban helyezzük az asztalra.
Felnőtt felügyelete mellett 1,5 - 2 éves kortól ajáljuk, először csak a képek felismerését, kiválasztását, megnevezését párosítását gyakoroljuk.
2 - 2,5 éves gyermeknél helyezzünk három - négy képet egy sorba, nevezzük meg azokat, majd fordítsuk le, utána mutassunk egy képre: Itt milyen jármű/kép van? Amikor a gyermek a 3-4 kártyán lévő képeket gond nélkül felidézi (úgyis, hogy más sorrendben helyezzük el a képeket), növeljük a darabszámot.
2,5 - 3 éves kortól elkezdhetjük a szabály szerinti memóriajátékot, először csak néhány képpárral, melyek számát majd fokozatosan növeljük. Az első időben figyeljünk arra, hogy többször hagyjuk a gyermeket nyerni, mert nagyon fontos a megfelelő sikerélmény biztosítása, ellenkező esetben a sorozatos kudarcélmény miatt elveszítheti a gyermek a motivációját a társas jellegű játéktevékenységek iránt, s ezzel sok képesség fejlődését nehezítenénk meg.
Vélemények
Leírás és Paraméterek
Memóriajáték - Mancs Őrjárat - Fejlesztőjáték (Ravensburger)
A memóriajáték két- vagy többszemélyes, kártyákkal játszható játék, mellyel főként az emlékezőképességet fejleszthetjük. Az összekevert kártyákat képpel lefelé fordítsuk le az asztalon, az alső játékos felfordít két kártyát, ha a képek megegyeznek, akkor a képpárt megtarthatja a játékos és két új lapot fordíthat fel. Ha a képek különbözőek, azokat visszafordítjuk, és a következő játékos jön. A játéknak akkor van vége, ha az összes képpár gazdára talált. Az nyer, akinél a legtöbb képpár található.
Az emlékezőképességen kívül a játék fejleszti az azonosság-különbség észlelését, a szabálykövetést, a feladattudatot, szem-kéz koordinációt, alkalmas a szókincs és a világról való ismeretek bővítésére, a nagyobb gyerekek gyakorolhatják a számolást és a téri relációkat abban az esetben, ha a képkártyákat több sorban helyezzük az asztalra.
Felnőtt felügyelete mellett 1,5 - 2 éves kortól ajáljuk, először csak a képek felismerését, kiválasztását, megnevezését párosítását gyakoroljuk.
2 - 2,5 éves gyermeknél helyezzünk három - négy képet egy sorba, nevezzük meg azokat, majd fordítsuk le, utána mutassunk egy képre: Itt milyen jármű/kép van? Amikor a gyermek a 3-4 kártyán lévő képeket gond nélkül felidézi (úgyis, hogy más sorrendben helyezzük el a képeket), növeljük a darabszámot.
2,5 - 3 éves kortól elkezdhetjük a szabály szerinti memóriajátékot, először csak néhány képpárral, melyek számát majd fokozatosan növeljük. Az első időben figyeljünk arra, hogy többször hagyjuk a gyermeket nyerni, mert nagyon fontos a megfelelő sikerélmény biztosítása, ellenkező esetben a sorozatos kudarcélmény miatt elveszítheti a gyermek a motivációját a társas jellegű játéktevékenységek iránt, s ezzel sok képesség fejlődését nehezítenénk meg.